دانلود کتاب چگونه توکل داشته باشیم

 http://s12.picofile.com/file/8398038334/tvkol.jpg


توَکّل یعنی کسی را وکیل در کار خود قرار دادن در اسلام شخصی که بر خدا توکل کرده، کارهای خود را به خدا حواله کرده و از هر عامل دیگری در امور خود دوری می‌جوید.توکل در قرآن

در قرآن، خدا دوست‌دار کسی که به او توکل می‌کند قلمداد شده‌است: «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَوَکِّلِینَ[۲]» توکل به معنی آن است که بنده امر خود را به خدایش واگذار کند.

وَمَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ (سوره طلاق-۳)

وَتَوَکَّلْ عَلَی الْحَیِّ الَّذِی لَا یَمُوتُ وَسَبِّحْ بِحَمْدِهِ (سوره فرقان-۵۸)

کسی می‌تواند توکل پیشه کند که به یقین و ایمان رسیده باشد. یقین و ایمان به اینکه اولا خداوند قادر و بر انجام هر کاری تواناست و ثانیاً رحیم و لطیف و با بندگانش مهربان است.

توکل را بطور کلی می توان بر سه قسم تقسیم کرد:

۱٫ توکل زبانی:

توکلی که فقط با زبان گفته می شود، این توکل از ارزش معنوی برخوردار نیست.

۲٫ توکل اعتقادی:

توکلی که ناشی از این اعتقاد است که واقعا همه کاره خداوند تبارک و تعالی است و او تکیه گاه همه چیز و همه کس است با توجه به این اعتقاد توکل بر خدای تعالی می شود و سپس بر کاری اقدام می گردد این توکل از ارزش معنوی برخوردار است که اکثر مسلمان ها می توانند با توجه به این مرحله توکل کارهای خود را آغاز کنند.

۳٫ توکل قلبی:

توکلی که از حالات بلکه از ملکات فاضله نفس انسانی حاصل گشته است و شاید حدیث شریف زیر به این مرحله عالی از توکل اشاره داشته باشد: علی بن سوید می گوید: از امام موسی بن جعفر(ع) درباره آیه شریفه «و من یتوکل علی الله فهو حسبه» (سوره طلاق، آیه ۳) هر کس بر خدا توکل کند خدا او را بس است …

شرط دانلود :
برای تعجیل در ظهور آخرین منجی بشرین 3 صلوات ختم کنید
درصورت بروز هرگونه مشکلی از اینجا به ما اطلاع دهید
حجم : 1.5مگابايت
منبع : www.takbook.com
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش

مطالب مشابه